يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 12 May 2024
تعداد نظر۱
جالب است ۰
گوگل تلاش می کند تا تصورات غلط درباره اين اقدام خود را برطرف كند.

پس از آنكه گوگل هفته گذشته اعلام كرد كه شرايط و خط مشي رازداري خود را تغيير مي‌دهد مورد هجوم ناگهاني انتقادات نسبت به تغيير سياست حفظ اسرارش قرار گرفت و تلاش كرد تا تصورات غلط درباره اين اقدام خود را برطرف كند.

به گزارش افتانا به نقل از ايسنا،‌ يكم مارس ۲۰۱۲ زماني است که خط مشي رازداري و شرايط سرويس جديد Google اعمال خواهد شد اما اين شركت تاكيد دارد كه محافظت از حريم خصوصي كاربران تغيير نکرده است.

گوگل هدفش را ارائه شفافيت و توانايي انتخاب تا حد امکان به كاربران از طريق محصولاتي مانند Google Dashboard و مدير تنظيمات برگزيده تنظيمات به همراه ساير ابزارها دانسته و تاكيد كرده است كه اصول رازدارياش تغييري نمي‌کند و هرگز اطلاعات شخصي كاربران را نمي‌فروشد يا بدون اجازه آنها را در اختيار کسي قرار نمي‌دهد (به غير از موارد نادري مانند درخواستهاي قانوني معتبر).

بتسي ماسلو - مدير سياست گوگل - در همين زمينه اعلام كرده است كه "كاربران هنوز بر اطلاعاتي كه در دسترس گوگل قرار مي‌گيرد، كنترل دارند. گوگل هيچ‌گونه اطلاعات بيش‌تري را نسبت به آنچه كه پيش از اين درباره كاربران داشته، جمع‌آوري نمي‌كند. همچنين كاربران مي‌توانند هر قدر كه بخواهند، از گوگل استفاده كنند".

همچنين اعلام شد كه كاربران مي‌توانند از تعدادي سرويس‌هاي گوگل همانند جست‌وجو، نقشه و يوتيوب، بدون وارد كردن مشخصات خود در بخش ورود به سيستم استفاده كنند.

بر اساس اين گزارش، شماري از ابزار و گزينه‌ها براي سرويس‌هايي كه مستلزم وارد كردن مشخصات هستند نيز در راستاي كاهش اطلاعاتي كه توسط گوگل جمع‌آوري شده، در دسترس قرار گرفته شده است.

اين اظهارات مقامات گوگل در حالي است كه گوگل اعلام كرده بود كه با سخت‌تر كردن امكان ناشناس ماندن كاربرانش، كار تركيب كردن تمام اطلاعاتي كه در مورد كاربرانش دارد را آغاز خواهد كرد.

اقدام جديد گوگل به معناي آن است كه وقتي كاربران از طريق گوگل جست‌وجو مي‌كنند، اين شركت از تمام فعاليت‌هاي آن‌ها در سايت‌هاي ديگر هم‌چون جي‌ميل و يوتيوب براي تاثير گذاشتن بر نتايج جست‌وجوي آن‌ها استفاده خواهد كرد.

گوگل تا به حال به انجام اين اقدام مبادرت نكرده است اما اين اقدام گوگل كه پس از اتخاذ يك سياست حفظ اسرار افشاء شد، نشان‌دهنده رقابت شديد ميان اين شركت و فيس‌بوك بر سر اطلاعات شخصي است.

پس از آنكه گوگل مورد انتقاد قرار گرفت اعلام كرد كه احتمالا تغييراتي كه توسط سازمان حفاظت اطلاعات ايرلند ارزيابي شده را در سياست حفظ اسرار خود ايجاد مي‌كند.

گوگل همچنين اعلام كرد كه سياست‌هاي حفظ اسرار خود را براي برخي از محصولات مجزاي خود از جمله نرم‌افزار آندرويد براي تلفن‌هاي همراه تركيب كرده تا يك تجربه كاربري مستقيم و ساده را ايجاد كند.

در هر حال، گوگل تاكيد دارد كه اين خط مشي جديد آرزويش را براي ايجاد يک تجربه محصول ساده که بتواند در مواقع ضروري نياز كاربران را برآورده کند، نشان مي‌دهد. خواه هنگام خواندن يک ايميل که برنامه‌ريزي جهت يک گردهمايي خانوادگي را به فرد يادآوري مي‌کند يا زماني که به دنبال ويديوي مورد علاقه خود براي اشتراک‌گذاري است.

گوگل برروي سايت خود اعلام كرد: "ما مي‌خواهيم به شما اطمينان دهيم که مي‌توانيد در Gmail، “تقويم”، “جستجو”، YouTube و هر چيزي که زندگي شما ايجاب مي‌کند به راحتي و سهولت حرکت کنيد. اگر وارد حساب Google خود شده باشيد، ما مي‌توانيم کارهايي مانند پيشنهاد عبارات جستجو - يا متناسب کردن نتايج جستجو براي شما - بر اساس ‌علايقي که در +Google، Gmail و YouTube نشان داديد را انجام دهيم. به اينصورت بهتر متوجه مي‌شويم که شما چه نسخه‌اي از Jaguar يا Pink را جستجو مي‌کنيد و آن نتايج را سريعتر به شما ارائه مي‌کنيم.

وقتي سندي را به صورت آنلاين ايجاد يا پست مي‌کنيد، اغلب مي‌خواهيد ديگران آنرا مشاهده کرده و در آن مشارکت کنند. اگر اطلاعات تماس افرادي را که مي‌خواهيد با آنها مشارکت کنيد به خاطر داشته باشيد، ما امکان اشتراک‌گذاري آسان را در سرويس يا محصول Google با حداقل تعداد کليک و خطا براي شما فراهم مي‌کنيم".
کد مطلب : 343
https://aftana.ir/vdcd2s0s6yt0o.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


ایران نژاد
چون گوگل قوی ترین موتور جستجورا دارد ومن می توانم با زبان فارسی در آن به جستجو بپردازم با آن راحتم .وبه عنوان موافق این فرم را پر کردم .