پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 9 May 2024
جالب است ۰
مراسم بهره برداری از دو دستاورد شبكه ملی اطلاعات امروز با حضور معاون اول رییس جمهور ، وزیر ارتباطات ، وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشكی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
 مراسم بهره برداری از دو دستاورد شبكه ملی اطلاعات امروز با حضور معاون اول رییس جمهور ، وزیر ارتباطات ، وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشكی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.


به گزارش افتانا  ،رییس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه بهره برداری از دو دستاورد شبكه اطلاعات گفت : شبكه علمی كشور فاز تهران متشكل از مراكز علمی آموزش و پژوهشی و حوزوی و شبكه ملی مدارس با ۲۰هزار مدرسه از دستاوردهای شبكه ملی اطلاعات است كه امروز به بهره برداری رسید .

علی حكیم جوادی ادامه داد:بهره برداری از شبكه علمی كشور باعث ارتقای پنهای باند مراكز علمی و تحقیقاتی ، اشتراك گذاری منابع و دستاوردهای علمی بین مراكز ، پزشكی از راه دور ، آموزش از راه دور ، انتقال تصاویر و فایل صوتی و ویدئویی با سرعت بالا و امكان ارتباط با سایرشبكه های علمی كشور و بین المللی از دستاوردهای این شبكه ملی است .

وی به افتتاح فاز دوم شبكه ملی مدارس اشاره كرد و گفت : در این فاز ۳۴ هزار مدرسه به این شبكه متصل شده است كه یكی از گسترده ترین شبكه های تخصصی است .

حكیم جوادی با این كار مربیان و دانش آموزان می توانند با استفاده از استاندارد روز دنیا از تبادل اطلاعات با یكدیگر بهر ه مند شوند .

وی ادامه داد: در این راستا تفاهم نامه ای با وزارت آموزش و پرورش كه قرار بود در فاز اول ۱۵ هزار مدرسه تا پایان سال تحصیلی ۸۹- ۹۰ به این شبكه ملی متصل شوند كه این كار انجام شد .

رییس سازمان فناوری و اطلاعات گفت : در فاز دوم تا پایان سال تحصیلی ۹۰ بیش از ۳۴ هزار مدرسه به این شبكه متصل شده اند و قرار است در فاز سوم در سال تحصیی ۹۱-۹۲

۴۰ هزار مدرسه به این شبكه متصل شوند .

وی افزود: تامین و فراهم كردن امكان اتصال تمام واحدهای آموزشی در سراسر كشور ،تولید ۵۰ عنوان محتوای درسی در تمام مقاطع،حمایت از ایجاد و توسعه مركز داده های مركزی وزارت آموزش و پرورش برای استقرار تمام سامانه آموزش وزارت آموزش و پرورش برخی از اهداف ایجاد این شبكه در مدارس است.

در این مراسم عمل جراحی دستگاه مجاری ادرار در بیمارستان هاشمی نژاد به طور زنده به نمایش درآمد .

کد مطلب : 447
https://aftana.ir/vdcicya52t1a5.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی