شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
دکتر ابوالفضل روحانی، کاندیدای انتخاباتی هفتمین دوره هیئت‌مدیره نصر تهران

روز جدید راه جدید: برنامه‌‌هایی برای تاثیرگذاری بر رشد عملکرد نصر تهران

دکتر ابوالفضل روحانی، رئیس کانون افتا، ازجمله کاندیداهای انتخاباتی هفتمین دوره هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران دیدگاه خود را درباره اهمیت نقش‌آفرینی این سازمان در بهبود و رونق کسب‌وکارهای این حوزه تشریح کرد.
دکتر ابوالفضل روحانی، رئیس کانون افتا، ازجمله کاندیداهای انتخاباتی هفتمین دوره هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران دیدگاه خود را درباره اهمیت نقش‌آفرینی این سازمان در بهبود و رونق کسب‌وکارهای این حوزه تشریح کرد.  

به گزارش افتانا، دکتر ابوالفضل روحانی می‌گوید: عملکرد هیئت‌مدیره سازمان نصر تهران بدون شک بر روی منافع کل صنف اثرگذار است و از این رو، هیئت‌مدیره جدید می‌تواند نقش بزرگی در آفرینش فرصت‌های ارزشمند برای صنف آی‌تی و آی‌سی‌تی کشور از آن خود کند.
معاون اسبق راهبری فنی مرکز ملی فضای مجازی که یکی از کاندیداهای هیئت‌مدیره هفتم سازمان نصر تهران است، به اهمیت رایزنی‌های این سازمان برای اخذ معافیت‌های مالیاتی و تامین اجتماعی برای شرکت‌های عضو تاکید می‌کند و می‌گوید: در شرایط موجود کشور، اگر شرکت‌های عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای بتوانند در زمینه کارآفرینی و اشتغال‌زایی ایفای نقش کنند، کمک بزرگی در راستای اهداف و شعار دولت، مبنی بر ایجاد یک‌میلیون شغل در سال خواهدبود. طبیعی است که خود دولت به تنهایی نمی‌تواند چنین میزان اشتغالزایی را رقم‌بزند و باید برای تحقق این هدف و شعار خود از ظرفیت مجموعه‌های خصوصی کمک بگیرد.

او ادامه می‌دهد: موضوعات مربوط به معافیت‌های مالیاتی و حوزه تامین اجتماعی همواره یکی از دغذغه‌های بزرگ اشتغال‌آفرینان کشور بوده‌است و نظام صنفی و هیئت‌مدیره جدید می‌تواند با یک برنامه‌ریزی دقیق در این مورد نقش مفید و تعیین‌کننده‌ای داشته باشد تا  قوانین از قبل مصوب‌شده به بهترین شکل اجرا شوند و نیز سازوکارهای جدید مورد نیاز صنف برای برخورداری از این معافیت‌ها رقم بخورد. نظام صنفی با توجه به جایگاه و ارتباطاتی که با وزارت‌خانه‌های مرتبط، مجلس و کسب‌وکارهای این حوزه دارد می‌تواند در این مورد با گفت‌وگو و رایزنی‌های لازم، اقدامات خوبی برای صنف انجام دهد و به نظر من، این کار می‌تواند از برنامه‌های مهم هیئت‌مدیره هفتم باشد.

 رئیس کانون افتا به اهمیت مقوله صادرات اشاره می‌کند و می‌گوید: ما شاهد حضور شرکت‌های خوبی در کشور هستیم که طی دهه‌های اخیر محصولات ارزشمندی در این حوزه تولید کرده‌اند و با تاسیس شرکتی در خارج از کشور، این محصولات را با اسم شرکت‌های خارجی خود به فروش می‌رسانند. فکر می‌کنم نظام صنفی با کمک به کنار گذاشته‌شدن قوانین و مقررات دست‌وپاگیر و نیز اخذ تسهیلات برای چنین شرکت‌هایی، بتواند یاری‌رسان آنها در جهت برداشتن گام‌هایی ارزشمند در زمینه صادرات باشد. قطعا نقش‌آفرینی در توسعه صادرات شرکت‌های عضو سازمان می‌تواند به رونق و شکوفایی اقتصاد جامعه منجر شود. موضوع توسعه بازار هم مورد مهمی است که می‌توان در مورد آن برنامه‌ریزی داشت. فناورهای جدید در حال بروز و ظهور هستند و بازار آی‌تی جهان در حال گسترش و بزرگ شدن است و ما باید بتوانیم سهم بازار این صنف را افزایش دهیم تا هم شرکت‌های جدید تاسیس شوند و هم کسب‌وکار این حوزه رونق بیشتری پیدا کند.

روحانی، ایجاد تعامل خوب میان شرکت‌ها با مجموعه‌های دولتی و حاکمیتی را یکی از ماموریت‌های مهم سازمان نظام صنفی برمی شمرد و ادامه می‌دهد: باید بتوانیم با برگزاری نشست‌های بیشتر و داشتن کرسی درشوراهای عالی، کمیسیون‌ها و نهادهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر، نقش پررنگ‌تری را برای نظام صنفی تحقق ببخشیم. فکر می‌کنم با یک کار تیمی خوب و تقسیم‌ کار درست میان اعضای هیئت‌مدیره، هم‌افزایی خوبی رقم بخورد که قطعا می‌تواند نقش‌آفرینی سازمان نصر تهران را در ایجاد تعامل بهتر بین بخش خصوصی و مجموعه‌های حاکمیتی پررنگ‌تر و اثرگذارتر کند.

این کاندیدای انتخاباب دوره هفتم هیئت‌مدیره سازمان نصر تهران، تاکید می‌کند: رتبه‌بندی، نمره‌دهی و رنکینگ شرکت‌ها نیز موضوع مهم دیگری است که جا دارد انجام شود و قطعا این سازمان به دلیل جایگاه و تجارب صنفی خود، بیش از هر جای دیگری، صلاحیت انجام چنین کاری را دارد. قبلا هم رویکردی مشابه آن با طبقه‌بندی بر اساس گریدهای A، B و  Cوجود داشت و خیلی خوب می‌شود که بتوان در دوره جدید، چنین رویکردی را  با محوریت نظام صنفی احیا کرد تا با ورود در این زمینه، شرکت‌ها را ارزیابی و دسته‌بندی کند.

او به نقش این سازمان در تسهیلگری حوزه آموزش اشاره می‌کند و می‌افزاید: از‌آنجایی این مجموعه در حال انجام کارهای بسیار بزرگی در راستای  خدمت به کشور است قطعا نیاز به ارتقا و آموزش در درون آن نیز وجود دارد و نظام صنفی می‌تواند با برگزاری دوره‌های‌آموزشی مختلف و با در نظر گرفتن هزینه‌های آن با یک برنامه‌ریزی صحیح با استفاده از ظرفیت‌های خود صنف به ارتقای این حوزه کمک کند.

انتخابات هفتمین دوره هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران روز سه‌شنبه 28 آذرماه 1402 در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.
 
کد مطلب : 21742
https://aftana.ir/vdcf0ed0.w6dyjagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی