گفتگویی کوتاه با حسین غروی مدیرعامل شرکت انفورماتیکگستر پیرامون ورود آنتی ویروس F-Secure به بازار
منبع : نشريه عصر ارتباط
شرکت انفورماتیکگستر با کسب نمایندگی آنتیویروس F-Secure پس از سالها سابقه فعالیت در حوزه سختافزار اکنون به بازار نرمافزار کشور نیز تمایل پیدا کرده است. حسین غروی مدیرعامل شرکت انفورماتیکگستر چه عاملی منجر به ورود شما به دنیای نرمافزار شد؟
کسب نمایندگی آنتیویروس به نظر من به معنای ورود به دنیای نرمافزار نیست. چون آنتیویروس نیز مانند دیگر محصولات و کالاهای سختافزاری ما به صورت پکیج به فروش میرسد و همینطور سرویس خدماتی که باید برای آنتیویروسها ارائه داد مانند دیگر سرویسهایی است که شرکت عرضه میکند. البته معتقدیم نیاز به تجربهها و کانالهای جدیدی داریم و در همین راستا نیز استراتژیهایی را بر مبنای تحقیقاتی که انجــام دادهایـم در برنامه داریم.
با توجه به اینکه برند F-Secure در بازار کشور چندان شناختهشده نیست و با وجود رقابت شدید در بازار آنتیویروسها، این برند جدید چقدر شانس موفقيت دارد؟
بله، در ایران شناختهشده نیست اما در رتبهبندیهای جهانی F-Secure در سال ۲۰۱۱ از نظر کیفیت و Optionهایی که در آن لحاظ شده است چندین جایزه مختلف دریافت کرده است. در بازار ایران برندهای موفق بسیاری با بازارهای مطلوبی وجود دارد اما ما هم تلاش میکنیم مشتریان خود را جذب کنیم. هرچند در سال اول توقع چندانی برای جذب مشتری نهایی نداریم. در همین حـد که خودمان را معرفی کنیم و به بازار بشناسانیم برای اولین قدم کافی است.
آیا قصد دارید نرمافزارهای دیگری را هم وارد کنید؟
بله. در اولین گام اینترنتسکیوریتی سهکاربره را وارد کردیم و در حال بازاریابی برای آن هستیم. در آینده نیز قصد داریم اینترنتسکیوریتی یککاربره و دوکاربره و همینطور آنتیویروسهای مک و تلفن همراه را نیز وارد کنیم.
مزیت عمده آنتیویروس F-Secure در مقایسه با سایر برندهای موجود در بازار چیست؟
در سال ۲۰۱۱ آنتیویروس F-Secureتوانست عنوان بهترین آنتیویروس را از آن خود کند که رکورد قابل توجهی محسوب میشود و نشاندهنده توان کیفی و فنی آن است. از سوی دیگر این آنتیویروس جدید به ما امکان میدهد تجربه وارد کردن کالایی برای اولین مرتبه و جا انداختن آن در بازار نرمافزار را بچشیم.