سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 30 Apr 2024
جالب است ۰
مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی بر اهمیت جایگاه پدافند سایبری در حفظ امنیت جامعه تاکید کرد.
منبع : پایداری ملی

مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی بر اهمیت جایگاه پدافند سایبری در حفظ امنیت جامعه تاکید کرد. 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، به مناسبت هفته دولت و تجلیل از فعالان رسانه‌ای استان آذربایجان شرقی در حوزه پدافند غیرعامل مدیرکل پدافند غیرعامل استان نشستی با اصحاب رسانه برگزار کرد.

در این نشست جهانسری ضمن تبریک هفته دولت به تمام دولتمردان و کارکنان به تشریح فعالیت های اداره کل پدافند در دوسال گذشته پرداخت و گفت: اقدامات خوبی در استان در خصوص پدافند غیرعامل انجام گرفته که اگر حمایت‌های استاندار محترم استان و معاون محترم سیاسی نبود کارها به این خوبی پیش نمی‌رفت. در این دوسال کارگروه‌های استان را فعال کرده و قرارگاه زیستی و سایبری استان را فعال و تقویت کرده‌ایم.

احمد جهانسری در مورد فعالیت قرارگاه سایبری گفت: به همت استاندار محترم و حمایت رئیس محترم سازمان پدافند غیرعامل کشور قرارگاه سایبری استان فعال شده و توانسته تیمی قدرتمند در حوزه سایبر تشکیل دهد. این تیم شامل متخصصان سایبری استانی و کشوری است که توانسته زیرساخت‌های امنیت شبکه در استان را آماده کند. 

وی با مهم خواندن فضای سایبر گفت: تیم دانشگاهی سایبری اداره کل پدافند اکثر وب‌سایت‌ها و شبکه‌های داخلی دستگاه‌های اجرایی استان را قابل نفوذ می‌داند و با عملیاتی دست به هک برخی وب‌سایت‌ها زده و خطر را به مسئولان دستگاه‌های اجرایی گوشزد کرده است.

جهانسری افزود: رسالت پدافند غیرعامل آگاهی‌بخشی در این مورد است و چنانچه نفوذی صورت گیرد مسئولان امر باید پاسخگو باشند. اگر دستگاه‌ها بخواهند ما حاضریم در‌خصوص امنیت شبکه و وب‌سایت با آنها همکاری کنیم و این همکاری باید قبل از هر اتفاق ناگواری رخ دهد.

کد مطلب : 11659
https://aftana.ir/vdcb90b8.rhb8spiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی