جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
جالب است ۰
بنیان‌گذار تلگرام می‌گوید که آژانس‌های فدرال از ما می‌خواهند در رمزنگاری‌ها از درِ پشتی استفاده‌کنیم.
منبع : وب‌گاه اخبار امنیتی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات
بنیان‌گذار تلگرام می‌گوید که آژانس‌های فدرال از ما می‌خواهند در رمزنگاری‌ها از درِ پشتی استفاده‌کنیم.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، بنیان‌گذار برنامه‌ تلگرام به‌طور عمومی اعتراف کرد که چندین آژانس فدرال از این شرکت درخواست کرده‌اند تا رمزنگاری‌های خود را ضعیف‌تر کرده و یا در داخل رمزنگاری‌ها از درِ پشتی استفاده‌کند.

مدیرعامل این شرکت در توییتی گفت: «سال گذشته در طول سفر یک‌هفته‌ای گروه ما به آمریکا، دو درخواست این‌چنینی از طرف اف‌بی‌آی دریافت کرد. این بسیار ساده‌لوحانه است که شما بتوانید با کمک آمریکا یک برنامه‌ پیام‌رسان امن و مستقل را اجرا کنید.»

مدیرعامل تلگرام در ادامه گفت: «رمزنگاری که توسط برنامه‌های پیام‌رسان سیگنال و واتس‌اپ مورد استفاده قرار می‌گیرد توسط دولت آمریکا تأمین شده‌است. من شرط می‌بندم در ۵ سال آینده مشخص خواهدشد که در این رمزنگاری‌ها درِ پشتی مورد استفاده قرار گرفته‌است.»

به‌طور هم‌زمان، محققان امنیتی دیگر نیز رمزنگاری مستقل و خانگی را که در برنامه‌ پیام‌رسان تلگرام مورد استفاده قرار می‌گیرد به سخره گرفتند.

این محققان اعلام کردند احتمال نشت متاداده‌ها در این رمزنگاری وجود دارد و قابل اثبات است. ادوارد اسنودن، افشاگر معروف آژانس امنیت ملی آمریکا، می‌گوید: «اجرا توسط مردم باید با نیت‌های خوبی همراه باشد. این ویژگی بهتر از هیچ‌چیز است، اما تنظیمات ناامن و پیش‌فرض می‌تواند برای کاربران غیرحرفه‌ای بسیار خطرناک باشد.»
کد مطلب : 12782
https://aftana.ir/vdcj8aev.uqe8ozsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی