جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
جالب است ۰
پارلمان فنلاند اعلام کرد که در رخنه امنیتی صورت گرفته به سیستم‌های داخلی آن، هکرها توانسته‌اند به حساب‌های ایمیل اعضای این پارلمان دسترسی پیدا کنند.
منبع : سایبربان
پارلمان فنلاند اعلام کرد که در رخنه امنیتی صورت گرفته به سیستم‌های داخلی آن، هکرها توانسته‌اند به حساب‌های ایمیل اعضای این پارلمان دسترسی پیدا کنند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، مجلس فنلاند خبر داد که هکرها به سیستم‌های IT داخلی و حساب‌های ایمیل چند تن از اعضای پارلمان دسترسی پیدا کرده‌اند. مسئولان دولتی فنلاند مدعی هستند که این حمله در پاییز ۲۰۲۰ رخ داده است و ماه جاری توسط کارمندان بخش IT پارلمان فنلاند شناسایی شد.

این حمله هم اکنون توسط پلیس فنلاند در دست بررسی است. پلیس فنلاند مدعی شد که سیستم‌های IT داخلی پارلمان آسیب ندیده‌اند، اما این اقدام یک حمله ناگهانی و تصادفی نبوده است و در حال حاضر به عنوان یک موردمشکوک به جاسوسی تحت بررسی قرار دارد.

در صورت جاسوسانه بودن این حمله، یک فرضیه را می‌توان مطرح کرد: احتمالا مهاجمان قصد دارند با هدف ضربه زدن به فنلاند و کمک کردن به کشورهای دیگر، اطلاعاتی را از طریق این هک به دست بیاورند.

این سرقت فقط یک نفر را تحت‌الشعاع قرار نداده و پلیس فنلاند هم هنوز نتوانسته است تعداد قطعی قربانیان را مشخص کند.

پلیس این کشور گفت: «هنگامی که به اهداف حمله سایبری (هدف‌های بزرگ) مذکور نگاه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که مانند این رخنه امنیتی در فنلاند کم‌سابقه بوده است.»

این حمله شباهت زیادی به حمله سایبری صورت گرفته علیه کشور همسایه فنلاند، یعنی نروژ دارد که در آن، مهاجمان به سیستم‌های ایمیل داخلی پارلمان نروژ دسترسی پیدا کردند.
کد مطلب : 17383
https://aftana.ir/vdcbffb8.rhbzwpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی