جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
جالب است ۰

بهترین ضد بدافزارهای رایگان برای سال ۲۰۲۳

اختصاصی افتانا- فریبا یاراحمدی
با پیشرفت ویروس‌ها و بدافزارها هر سال باید آنتی‌ویروس‌ها و نرم‌افزارهای حذف بدافزار پیشرفته‌تر و به‌روزتری روی سیستم‌های خود نصب کنیم، بنابراین بهتر است با برترین ضد بدافزارهای رایگان آشنا شویم.
اختصاصی افتانا: با پیشرفت ویروس‌ها و بدافزارها هر سال باید آنتی‌ویروس‌ها و نرم‌افزارهای حذف بدافزار پیشرفته‌تر و به‌روزتری روی سیستم‌های خود نصب کنیم، بنابراین بهتر است با برترین ضد بدافزارهای رایگان آشنا شویم.

به گزارش افتانا به نقل از تک‌رادار، بهترین نرم‌افزار حذف بدافزار یک راه ساده برای حذف ویروس‌ها، تروجان‌ها و باج‌افزارها و همچنین محافظت از رایانه شما در برابر تهدیدهای بیشتر ارائه می‌دهد.

نصب بهترین نرم‌افزار آنتی‌ویروس بهترین راه برای محافظت در برابر بدافزار است. با این حال، اگر دستگاه شما آلوده شده است، این راهنما بهترین ابزار را برای خلاص شدن از شر آن در اختیار شما قرار می‌دهد.

فرقی نمی‌کند که از رایانه شخصی، مک، گوشی اندرویدی یا حتی آیفون استفاده می‌کنید؛ یک آسیب‌پذیری در مرورگر و یا افزونه‌های آن می‌تواند به عنوان مسیر حمله بدافزار به سایر قسمت‌های سیستم شما باشد، حتی اگر آن بخش‌ها به طور معمول در برابر حمله آسیب‌پذیر نباشند.

در حالی که استفاده از یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) می‌تواند به کاهش احتمال آلودگی بدافزار کمک کند، در نهایت این به شما به عنوان یک کاربر اینترنت بستگی دارد که مطمئن شوید دستگاه شما - هر چه که باشد - در برابر طیف گسترده‌ای از حملات مختلف بدافزار ایمن شده است.

خوشبختانه گزینه‌های امنیتی زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند در برابر بدافزارها مقاومت کنید و بسیاری از آن‌ها حتی نسخه رایگان و پولی نرم‌افزار ضد بدافزار خود را ارائه می‌دهند.

در حالی که نسخه‌های رایگان کار را انجام می‌دهند، نسخه‌های پولی گزینه‌های بیشتری برای محافظت ارائه می‌دهند و اغلب ارزش هزینه‌های اسمی را دارند. مجموعه‌های امنیتی عمومی اینترنت معمولاً نه تنها سپر در برابر ویروس‌ها و سایر بدافزارها را فراهم می‌کنند، بلکه گزینه‌های حذف بدافزار را نیز در صورت آلودگی در دسترس خواهند داشت.

در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین ابزارهای حذف بدافزار را بشناسید.

۱- نسخه رایگان بیت‌دیفندر
نسخه رایگان آنتی‌ویروس بیت‌دیفندر (Bitdefender) نوع قوی و بی‌صدا است. این نرم‌افزار ضد بدافزار حتی هنگام نصب آن سؤالی نمی‌پرسد و فقط بی‌سروصدا کار شناسایی و حذف هر چیزی را که برای ایمنی و امنیت شما به خطر می‌اندازد، ادامه می‌دهد.


این برنامه مراقب عملکرد بد برنامه‌ها است، پیوندها را در وب اسکن می‌کند تا کلاهبرداری‌ها را شناسایی کند و دارای اسکن بدافزار و نرم‌افزارهای جاسوسی فعال است که می‌تواند تهدیدهایی را که قبلاً کسی با آن مواجه نشده است شناسایی کند. به علاوه، با فعال کردن قابلیت اسکن‌بوت، هر بار که کامپیوتر خود را راه‌اندازی می‌کنید، این برنامه از دستگاه شما یک اسکن می‌گیرد.

نسخه رایگان آنتی ویروس بیت‌دیفندر بدون تبلیغات و بدون دردسر محصولی عالی است که به سرعت و بی‌صدا اجرا می‌شود در حالی که چیز جالب‌تری را دنبال می‌کنید.

مجموعه ابزار جامع آن برای محافظت از رایانه شخصی شما، بیت‌دیفندر را به بهترین نرم‌افزار رایگان ضد بدافزاری تبدیل می‌کند که می‌توانید امروز دانلود کنید. این همه محافظتی است که در یک بسته نیاز دارید.

ویژگی‌ها:

• کاربرپسند
• رابط کاربری ساده

۲- مجموعه امنیتی رایگان اویرا
مجموعه امنیتی رایگان اویرا (Avira) یکی از جامع‌ترین بسته‌های امنیتی رایگان موجود در اینترنت را ارائه می‌دهد.


این نرم‌افزار علاوه بر ارائه حفاظت استاندارد آنتی‌ویروس، به‌روزرسانی نرم‌افزاری را نیز ارائه می‌کند و همچنین شبکه شما را از نظر آسیب‌پذیری اسکن می‌کند و به شما در رفع آن‌ها کمک می‌کند.

همچنین گزینه‌های مرور ایمن و خرید ایمن و همچنین بهینه‌ساز سیستم برای افزایش سرعت رایانه شما وجود دارد که معمولاً در بسته‌های دیگر شارژ می‌شوند.

اگر این کافی نیست، یک وی‌پی‌ان رایگان با حداکثر ۵۰۰ مگابایت در ماه و همچنین یک ابزار مدیریت رمز عبور و مدیریت تنظیمات حریم خصوصی نیز در این مجموعه موجود است.

با این حال، شما در واقع انتخاب می‌کنید که کدام ویژگی را می‌خواهید نصب کنید. این یک مزیت عالی است زیرا در حالی که مجموعه اویرا سخاوتمندانه است، برخی از کاربران ممکن است بخواهند یک یا چند ویژگی را از طریق مجموعه دیگری اجرا کنند.

البته یک گزینه ارتقا وجود دارد، اما قیمت آن برای نصب در ۵ یا ۲۵ دستگاه است و شامل ویژگی هایی مانند حذف محدودیت وی‌پی‌ان است.

اگر یک نکته منفی وجود داشته باشد، این است که هیچ محافظتی در برابر باج‌افزار در این مجموعه وجود ندارد، اما جدا از این، مجموعه امنیتی رایگان اویرا یک بسته بسیار سخاوتمندانه است.

ویژگی‌ها:

• به‌روزرسانی برنامه به صورت خودکار
• بهینه‌ساز رایانه
• دارای وی‌پی‌ان
• رایگان

۳- آنتی‌ویروس رایگان AVG
اگر به دنبال نرم‌افزار ضد بدافزاری هستید که ساکت بماند و مزاحم کار شما نشود و مدام هشدار ندهد، AVG با اعلان‌های خود کاملاً پر سر و صدا است و هر از گاهی با پاپ‌آپ‌هایی که به ما می‌گوید یک کار را انجام داده است، ما را عصبانی می‌کند. چیزی فوق العاده با توجه به ایمنی آنلاین ما.


با این حال، به عنوان یک برنامه ضد بدافزار، بسیار خوب است. یافتن و دانلود آن از وب‌سایت آسان است و راه‌اندازی در عرض چند دقیقه انجام می‌شود.

داشبورد این برنامه کاربرپسند است و نه تنها در برابر تهدیدات قابل دانلود، بلکه در برابر پیوندهای مبهم نیز محافظت از سیستم را انجام می‌دهد و می‌توانید از تلفن همراه خود برای اسکن رایانه شخصی خود از راه دور استفاده کنید که بسیار هوشمندانه است.

مدل Pro پولی دارای گزینه‌های امنیتی بیشتری است - دارای حفاظت دانلود قوی‌تری است، رمزگذاری داده‌ها شامل فایروال را ارائه می‌دهد، اما نسخه رایگان محافظت مناسبی را برای اکثر کاربران رایانه شخصی ارائه می‌دهد.

ویژگی‌ها:

• قابل تنظیم
• سابقه عالی حفاظت از سیستم در برابر بدافزار

۴- SpyBot Search & Destroy
SpyBot Search & Destroy کهنه‌کار جنگ در مقابل بدافزارهاست که قدمت آن به اولین ابزارهای تبلیغاتی مزاحم در سال ۲۰۰۰ برمی‌گردد و در حالی که ویروس‌ها را در نسخه خانگی اسکن نمی‌کند، کار شایسته‌ای در یافتن و تعمیر ابزارهای تبلیغاتی مزاحم، نرم‌افزارهای مخرب و جاسوس‌افزار انجام می‌دهد.


هنگامی که برنامه را برای اولین بار نصب می‌کنید، از شما می پرسد که آیا می‌خواهید تنظیمات را به صورت دستی تنظیم کنید یا اجازه دهید نرم‌افزار به طور خودکار تنظیمات خود را پیکربندی کند. این انعطاف‌پذیری هم برای کاربران مبتدی و هم برای کاربران باتجربه عالی است.

با این حال، این بیشتر یک ابزار تعمیر سیستم است تا یک ابزار محافظت از سیستم و باید مراقب باشید که آن را از کجا تهیه می‌کنید: نسخه‌های جعلی در حال انتشار در فضای مجازی هستند که برای آسیب رساندن، نه تعمیر آن طراحی شده‌اند.

ویژگی‌ها:

• استفاده آسان
• ابزار ایمن‌سازی

۵- Emsisoft Emergency Kit
اکثر نرم‌افزارهای امنیتی سعی می‌کنند از ورود بدافزارها و جاسوس‌افزارها به سیستم شما جلوگیری کنند. Emsisoft Emergency Kit اینطور نیست. این نرم‌افزار برنامه‌ای است که وقتی کامپیوتر شما توسط چیزی ناخوشایند تحت فشار قرار می‌گیرد، از آن استفاده می‌کنید.


این برنامه به گونه‌ای طراحی شده است که قابل حمل باشد - یک برنامه ضد بدافزار که با خود در یک USB می‌برید و سیستم مورد نیاز آن بسیار کوچک است: فقط ۲۰۰ مگابایت رم، بنابراین با خوشحالی روی هر رایانه شخصی با حافظه ۱ گیگابایت یا بیشتر اجرا می‌شود. به خاطر داشته باشید که هنگام اجرای آن، احتمالاً از شما خواسته می‌شود که آخرین به‌روزرسانی‌ها را نصب کنید تا اسکن و حذف بهینه باشد.

با دو میلیون امضای بدافزار، Emsisoft Emergency Kit می‌تواند تقریباً هر رایانه شخصی آلوده را به سلامتی بی‌ادبانه بازگرداند. این برنامه با تنظیماتی که برای اکثر موقعیت‌ها مناسب است از پیش پیکربندی شده است، بنابراین لازم نیست نگران تغییر دستی آن‌ها برای بهترین نتایج باشید.

ویژگی‌ها:

• به عنوان نسخه پرتابل کار می‌کند
• گزینه خط فرمان برای حرفه‌ای‌ها

منبع: Techradar
کد مطلب : 20296
https://aftana.ir/vdciqrar.t1au32bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی