پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
جالب است ۰
این روزها استفاده از هوش مصنوعی به سرعت در حال رشد است و در امنیت سایبری هم می‌توان از این فناوری بهره برد.
اختصاصی افتانا: این روزها استفاده از هوش مصنوعی به سرعت در حال رشد است و در امنیت سایبری هم می‌توان از این فناوری بهره برد.

به گزارش افتانا به نقل از هکر نیوز، استفاده از هوش مصنوعی در امنیت سایبری به سرعت در حال رشد است و تأثیر قابل توجهی در تشخیص تهدید، پاسخ به حادثه، تشخیص تقلب و مدیریت آسیب‌پذیری دارد. طبق گزارش Juniper Research، استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص و پیشگیری از تقلب انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۳ سالانه ۱۱ میلیارد دلار صرفه‌جویی در کسب‌وکارها داشته باشد.

از نظر شناسایی و پاسخگویی به تهدیدات امنیتی به شیوه‌ای کارآمدتر و موثرتر، هوش مصنوعی به روش‌های زیادی به کسب‌وکارها کمک کرده است.

- هوش مصنوعی می‌تواند مقادیر زیادی از داده‌ها را تجزیه‌وتحلیل کند و الگوها یا ناهنجاری‌ها را بسیار سریع‌تر و با دقت بیشتری نسبت به انسان‌ها شناسایی کند. هوش مصنوعی تهدیدات امنیتی را در زمان واقعی شناسایی و به آن‌ها پاسخ می دهد و زمان لازم برای شناسایی و اصلاح حوادث امنیتی را کاهش می‌دهد.

- الگوریتم‌ها می‌توانند از حوادث گذشته درس گرفته و با تهدیدهای جدید به محض ظهور آن‌ها سازگار شوند. با استفاده از آن، سیستم‌های امنیت سایبری می‌توانند در طول زمان هوشمندتر و موثرتر شوند و خطر حوادث امنیتی آینده را کاهش دهند.

- علاوه بر آن، هوش مصنوعی می‌تواند بسیاری از کارهای تکراری و زمان‌بر مرتبط با امنیت سایبری مانند نظارت بر تهدید و پاسخ به حادثه را خودکار کند. این به متخصصان امنیت سایبری اجازه می‌دهد تا روی کارهای پیچیده‌تری که نیاز به تخصص انسانی دارند مانند تجزیه‌وتحلیل تهدید و ارزیابی ریسک، تمرکز کنند.

- هوش مصنوعی می‌تواند برای مقیاس عملیات امنیت سایبری برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد خدمات امنیتی استفاده شود. از آنجایی که تعداد دستگاه‌ها و سیستم‌های متصل به اینترنت همچنان در حال افزایش است، اهمیت ویژه‌ای دارد.

- الگوریتم‌های آن می‌توانند آسیب‌پذیری‌ها و تهدیدات امنیتی بالقوه را قبل از بهره‌برداری شناسایی کنند. این به سازمان‌ها کمک می‌کند تا یک قدم جلوتر از مهاجمان باشند و از حوادث امنیتی قبل از وقوع جلوگیری کنند.

هوش مصنوعی همچنین به طور گسترده در فیلترینگ وب برای کمک به سازمان‌ها و افراد برای محافظت در برابر وب‌سایت‌ها و محتوای مخرب در اینترنت استفاده می‌شود - درست مانند SafeDNS. الگوریتم‌های هوش مصنوعی آن محتوای وب را در زمان واقعی تجزیه‌وتحلیل و طبقه‌بندی می‌کنند که به نرم‌افزار فیلترکننده وب اجازه می‌دهد تا وب‌سایت‌هایی را که حاوی محتوای مضر مانند بدافزار، کلاهبرداری‌های فیشینگ و مطالب نامناسب هستند به سرعت شناسایی و مسدود کند. این الگوریتم‌ها همچنین می‌توانند به مرور زمان تهدیدات جدید را یاد بگیرند و با آن‌ها سازگار شوند و فیلترینگ وب را مؤثرتر و کارآمدتر کنند.

هوش مصنوعی همچنین به شخصی‌سازی فیلترینگ وب کمک می‌کند و به افراد و سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا تنظیمات فیلتر وب خود را بر اساس نیازها و ترجیحات خاص خود سفارشی کنند. به عنوان مثال، هوش مصنوعی می‌تواند برای یادگیری عادات و ترجیحات مرور یک فرد استفاده شود و سپس تنظیمات فیلتر وب را بر این اساس تنظیم کند.

با این حال، استقرار هوش مصنوعی در امنیت سایبری کسب‌وکار می‌تواند یک فرآیند پیچیده و چالش‌برانگیز باشد و برای اطمینان از اینکه هوش مصنوعی به طور موثر در استراتژی امنیت سایبری شما ادغام می‌شود، مشکلات بالقوه زیادی وجود دارد که باید از آن‌ها اجتناب کنید.

در ادامه چند نکته برای ایمن کردن فرآیند آورده شده است:

اهداف و مقاصد روشن مشخص کنید
قبل از استقرار هوش مصنوعی در استراتژی امنیت سایبری خود، مهم است که اهداف و مقاصد خود را به وضوح تعریف کنید. این به شما کمک می‌کند تا تلاش‌های خود را متمرکز کنید و اطمینان حاصل کنید که راه حل هوش مصنوعی شما با نیازهای تجاری شما هماهنگ است.

محدودیت‌های هوش مصنوعی را درک کنید
در حالی که هوش مصنوعی می‌تواند ابزار قدرتمندی در امنیت سایبری باشد، اما این یک دارو نیست. درک محدودیت‌های هوش مصنوعی و خطرات بالقوه مرتبط با استفاده از آن، مانند سوگیری و مثبت کاذب مهم است.

سرمایه گذاری در آموزش و پرورش
استقرار هوش مصنوعی در امنیت سایبری به نیروی کار ماهری نیاز دارد که نحوه کار با هوش مصنوعی و تفسیر خروجی‌های آن را بداند. روی آموزش تیم امنیت سایبری خود سرمایه‌گذاری کنید تا مطمئن شوید که آن‌ها به دانش و مهارت‌های مورد نیاز برای استقرار و مدیریت مؤثر راه‌حل‌های هوش مصنوعی مجهز هستند.

راه حل هوش مصنوعی خود را آزمایش و تأیید کنید
قبل از استقرار راه حل هوش مصنوعی خود در یک محیط تولید، مهم است که آن را به طور کامل در یک محیط کنترل شده آزمایش و تأیید کنید. این به شناسایی هر گونه مشکل یا ضعف کمک می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که راه حل هوش مصنوعی شما همانطور که در نظر گرفته شده است، عمل می‌کند.

منبع: The Hacker News
کد مطلب : 20465
https://aftana.ir/vdcgnt9x.ak9z34prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی