پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ , 18 Apr 2024
جالب است ۰
آمار و ارقام حاکی از آن است که بسیاری از کسب‌وکارها هنوز از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند و برای دریافت ویندوز ۱۱ آماده نیستند.
آمار و ارقام حاکی از آن است که بسیاری از کسب‌وکارها هنوز از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند و برای دریافت ویندوز ۱۱ آماده نیستند.

به گزارش افتانا به نقل از تک‌رادار، بر اساس داده‌های جدید که نشان می‌دهد بسیاری از شرکت‌ها همچنان می‌خواهند از ویندوزهای قدیمی‌تر مانند ویندوز ۱۰ استفاده کنند، به نظر می‌رسد که مایکروسافت هنوز در تلاش است تا کسب‌وکارها را در همه‌جا به ویندوز ۱۱ ارتقا دهد.
 
تحقیقات Lansweeper نشان می‌دهد که علی‌رغم افزایش امیدوارکننده در پذیرش ویندوز ۱۱ در ماه‌های اخیر (Statcounter نشان می‌دهد که ۲۳.۱ درصد از تمام نصب‌های ویندوز تا آوریل ۲۰۲۳ مربوط به ویندوز ۱۱ است، در مقایسه با ۸.۹ درصد در سال قبل)، ویندوز ۱۰ همچنان  ۷۱.۴ درصد از کل نصب‌ها را روی سیستم شرکت‌ها تشکیل می‌دهد.
 
البته این آمار فقط محدود به کاربران تجاری است و Lansweeper تخمین می‎زند با وجود اینکه پشتیبانی از ویندوز ۱۰ از اکتبر ۲۰۲۵ قطع خواهد شد، ۸۰ درصد کسب‌وکارها به استفاده از ویندوز ۱۰ ادامه خواهند داد.
 
ارقام کنونی حاکی از آن است که ۵.۵ درصد از دستگاه‌های تجاری سازگار از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنند، در حالی که این رقم در طول شش ماه ۲.۶ درصد افزایش یافته است.
 
با این اوصاف، این تهدید که ویندوز ۱۰ به زودی پشتیبانی خود را از دست می‌دهد، رهبران فناوری اطلاعات را تحت فشار فزاینده‌ای قرار داده است تا سیستم‌های خود را به‌روزرسانی کنند، خواه ارتقای سیستم‌عامل، خرید سخت‌افزار جدید و سازگار یا ترکیبی از این دو باشد.
 
نکته نگران‌کننده‌تر این است که مجموعاً ۴.۳ درصد از کسب‌وکارها هنوز ویندوز ۷ یا ویندوز ۸ را روی دستگاه‌هایشان استفاده می‌کنند که هر دو به پایان عمر خود رسیده‌اند و ۱.۲۲ درصد دیگر ویستا، XP یا ۲۰۰۰ را ترجیح می‌دهند.
 
در حالی که ارتقای ویندوز ۱۱ ممکن است رایگان باشد، مطالعه Lansweeper نشان داد که ۴۲.۷ درصد از دستگاه‌ها با الزامات CPU برای این سیستم عامل مطابقت ندارند و تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها در تست RAM شکست می‌خورند که نشان دهنده نیاز به سخت‌افزار جدید در زمان افزایش هزینه‌هاست.
 
برخی از شرکت‌ها برای اینکه نرم‌افزار آفیس مورد علاقه‌شان در آخرین سیستم‌عامل بدون اشکال کار کند، از ارتقا به ویندوز ۱۱ خودداری کرده‌اند، اما با گذشت زمان، باید گفت که اکنون زمان ارتقای انبوه آن فرا رسیده است.
 
منبع: Techradar
کد مطلب : 20866
https://aftana.ir/vdcb0wb5.rhbg0piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی