يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 28 Apr 2024
جالب است ۰
اتحادیه اروپا رسماً درباره نقض قوانین در تیک‌تاک تحقیقات انجام می‌دهد.
اتحادیه اروپا رسماً درباره نقض قوانین در تیک‌تاک تحقیقات انجام می‌دهد.
 
به گزارش افتانا، کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرده است که به‌طور رسمی درحال بررسی انطباق تیک‌تاک با قانون خدمات دیجیتال اروپا (DSA) است. این قانون از دو روز پیش به‌طور کامل اجرایی شد. حوزه‌هایی که کمیسیون اروپا در این تحقیق روی آن‌ها تمرکز دارد، به محافظت از افراد زیر سن قانونی، شفافیت تبلیغات، دسترسی به داده‌ها برای محققان، مدیریت الگوریتم‌های اعتیادآور و محتواهای مضر مرتبط است.
 
کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای مطبوعاتی رسماً از شروع تحقیقات درباره محتواهای تیک‌تاک خبر داد. DSA قوانین سازمان‌دهی و نظارت بر محتواهای آنلاین در اروپا است که پلتفرم و سرویس‌های مختلف ملزم به اجرای آن شده‌اند. البته از تابستان گذشته، پلتفرم‌های بزرگ‌تر مانند تیک‌تاک با الزامات گسترده‌ اتحادیه اروپا در زمینه‌هایی مانند شفافیت الگوریتم پلتفرم‌های خود مواجه شده‌ بودند. اکنون این پلتفرم، تحت تحقیق کمیسیون اروپا قرار گرفته است.
 
اگر تیک‌تاک به اتهام نقض قوانین DSA مجرم شناخته شود، مالک تیک‌تاک یعنی شرکت بایت‌دانس ممکن است با جریمه‌ای تا 6 درصد از گردش مالی جهانی خود مواجه شود. این کمیسیون اقدامات تیک‌تاک برای حفظ حریم خصوصی و ایمنی افراد زیر سن قانونی را بررسی خواهد کرد. تیک‌تاک گفته است که با کارشناسان این حوزه همکاری داشته است تا افراد زیر 13 سال را در پلتفرم خود ایمن نگه دارد و مشتاقانه منتظر توضیح جزئیات این اقدامات برای کمیسیون اروپا است.
 
علاوه‌بر موضوع محافظت از کودکان، این کمیسیون درحال بررسی این موضوع است که آیا تیک‌تاک یک پایگاه داده قابل‌اعتماد برای تبلیغات در پلتفرم خود ارائه می‌دهد یا خیر. همچنین کمیسیون اروپا گفته است که روی طراحی سیستم‌ها و الگوریتم‌های تیک‌تاک نیز متمرکز خواهد شد؛ ازجمله سیستم‌های الگوریتمی که ممکن است باعث اعتیاد کاربران شوند و آن‌ها را به وقت‌گذرانی بیشتر در این پلتفرم ترغیب کنند.
کد مطلب : 21988
https://aftana.ir/vdch6wni.23nz6dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی