شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
واتس‌اپ با ارائه ویژگی‌های جدید، سعی دارد جایگاه کاربردی‌ترین پیام‌رسان دنیا را تصاحب کند.
منبع : WABetaInfo
واتس‌اپ با ارائه ویژگی‌های جدید، سعی دارد جایگاه کاربردی‌ترین پیام‌رسان دنیا را تصاحب کند.
 
به گزارش افتانا، واتس‌اپ یکی از پیام‌رسان‌های محبوب در دنیا است که امکاناتش به‌پای پیام‌رسان‌های دیگری نظیر تلگرام نمی‌رسد، اما با بیش از دو میلیارد کاربر فعال، همچنان بیشتر از هر پیام‌رسان دیگری کاربر دارد.
 
دو میلیارد کاربر می‌تواند پشتوانه‌ی خوبی برای واتس‌اپ تلقی شود. ارائه‌ی ویژگی‌های متعدد، کاربری و بسیار متنوع از سوی برنامه‌های رقیب، متا را مجبور می‌کند تا همواره برای پیشی‌گرفتن از رقبای خود در تلاش باشد.
 
واتس‌اپ در حال کار روی ویژگی‌های مختلفی است که انتظار داریم در نسخه‌ی آینده‌ی این پیام‌رسان ارائه شوند. یکی از این ویژگی‌ها به امکان ایجاد رویدادهای مختلف در گروه‌ها اشاره دارد.
 
هر یک از کاربران گروه با استفاده از قابلیت مورد بحث می‌توانند یک رویداد را برای تماس صوتی، تماس ویدئویی یا هر هدف دیگری که در نظر دارند، ایجاد کنند. این قابلیت، امکان به‌اشتراک‌گذاری لینک رویداد برای عضویت افراد گروه و همچنین، ویرایش مشخصات رویداد شامل توضیحات، تاریخ و مکان را فراهم می‌کند.
 
با توجه‌ به اطلاعات منتشرشده از این قابلیت در سایت WABetaInfo، ظاهراً ویژگی ایجاد رویداد گروهی، قابلیت ساخت رویدادهای متعدد در هر گروه توسط تمامی اعضا را فراهم می‌کند. این رویدادها پس از ساخت، به ترتیب تاریخ مرتب می‌شوند و با مراجعه به بخش رویدادها قابل‌ مشاهده خواهند بود.
 
فهرست افرادی که به رویداد ملحق شده‌اند و همچنین کسانی که هنوز نسبت به عضویت در رویداد تمایلی نشان نداده‌اند نیز برای تمامی اعضای گروه قابل‌مشاهده است و هر رویداد در هر زمان، امکان لغو شدن را دارد.
 
واتس‌اپ برای ارسال یادآور مربوط به رویدادها از مجوز هشدار و یادآور در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کند و احتمالاً قابلیت اضافه‌کردن زمان و مکان رویداد به تقویم و برنامه‌ی نقشه را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
 
ویژگی جدید دیگر واتس‌اپ، ارسال فایل‌های تصویری و ویدئویی با چند کیفیت مختلف را امکان‌پذیر می‌کند. طبق گزارش سایت WABetaInfo، برخی از کاربران بتای جدید واتس‌اپ، توانسته‌اند انتخاب کنند که فایل‌های تصویری و ویدئویی با کدام کیفیت ارسال شوند.
 
تا پیش‌ازاین، کاربران صرفاً امکان ارسال فایل‌ها را باکیفیت بالا داشتند که این موضوع سرعت بارگذاری فایل‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌داد. ناگفته نماند که برای ارسال فایل‌های صوتی و تصویری با کیفیت اصلی، هنوز هم چاره‌ای جز ارسال این فایل‌ها به‌عنوان سند نداریم.
 
واتس‌اپ در بخش ارسال استیکر با تصاویر کاربران نیز تغییراتی ایجاد کرده است. به لطف این تغییرات، هر کاربر می‌تواند تنظیمات حریم خصوصی برای ایجاد استیکر از آواتار خود را اختصاصی کند و این قابلیت را به یکی از سه گزینه‌ی مخاطبان منتخب، مخاطبان من یا هیچ‌کس محدود کند.
 
بخش استاتوس (Status) در واتس‌اپ نیز دستخوش یک تغییر شده است. این ویژگی جدید به کاربران امکان می‌دهد تا برای ارسال استاتوس، بین گزینه‌های متن، ویدئو یا عکس به‌سرعت جابه‌جا شوند.
 
در نسخه‌های قبلی کاربران می‌توانستند استاتوس‌های تصویری و ویدئویی را ارسال کنند؛ اما به‌دلیل طراحی ناکارآمد، دسترسی به این گزینه‌ها کمی سخت بود و اکثر کاربران صرفاً به همان ارسال استاتوس‌های متنی رضایت می‌دادند.
 
در نهایت، آخرین ویژگی جدید واتس‌اپ که البته در نسخه فعلی این پیام‌رسان نیز وجود دارد، به کاربران گوشی آیفون و دستگاه‌های اندرویدی اجازه می‌دهد تا پس از لمس طولانی آیکون دوربین، فایل ویدئویی دلخواه خود را به‌سرعت ضبط و ارسال کنند یا با لمس حاشیه‌های چپ و راست ویدیو، آن را به عقب یا جلو ببرند.
کد مطلب : 22102
https://aftana.ir/vdcgxq9x.ak9xz4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی