چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 1 May 2024
جالب است ۰
عاقبت کسب و کارهای کوچک در المپیک لندن

برنده یا بازنده؟ مسئله این است...

مقامات المپیک باید روی کسب و کارهای بدون مجوز که سعی دارند از لغات، تصاویر یا لوگوها برای این که خودشان را جزوی از بازی‌های المپیک جلوه دهند، نظارت سفت و سختی داشته باشند.
منبع : روزنامه دنیای اقتصاد
در حدود ۶ کیلومتری شرق استادیوم جدید و مجهز مخصوص بازی‌های المپیک لندن، مغازه خرده‌فروشی الکساندرا لوزلی قرار دارد. این فروشگاه، مرکز محصولات مربوط به شخصیت افسانه‌ای «دکتر هو» است. الکساندرا می‌گوید، این استادیوم برای ما یادآور شور و هیجان و البته ابهاماتی است که بازی‌های المپیک با خود به همراه آورده‌اند.

امیدوارم بازی‌های المپیک مشتریان بین‌المللی همیشگی ما را نپرانند. نمی‌خواهیم در موقعیتی باشیم که مردم نخواهند یا نتوانند ما را ببینند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، نگرانی‌های افرادی مثل او بی‌مورد نیست. با اینکه بازی‌های المپیک یک امتیاز برای اقتصاد لندن به حساب می‌آید، اما بررسی‌های اخیر فدراسیون کسب‌وکارهای کوچک نشان داده ۲۵درصد کارآفرینان این شهر معتقدند المپیک اثری منفی بر کسب‌وکارهای کوچک خواهد داشت و ۶۲ درصد هم اظهار کرده‌اند این بازی‌ها حتی اثرات بلندمدت مثبتی هم در پی نخواهند داشت. 

در ۵ سال گذشته، طبق گزارش‌ها حدود ۴۵۰ کسب‌وکار کوچک در لندن جابه‌جا شده‌اند تا فضای کافی برای استقرار ده‌ها ورزشکار جدید که وارد لندن می‌شود، ایجاد شود و تعداد ۱۰۰ بنگاه اقتصادی نیز تعطیل شده‌اند.
به طور کلی، اکوسیستم کسب‌‌وکارهای کوچک تغییر کرده است. به‌رغم تلاشی که دولت محلی برای حمایت از این کسب‌وکارها کرده، از ترافیک انسانی تا ترافیک‌های سنگین ماشینی، فعالیت روزانه را برای کسب‌وکارهای کوچک لندن مشکل کرده‌اند. اکنون که بازی‌های المپیک آغاز شده است، صاحبان کسب‌وکارهای محلی تمام توان خویش را به کار گرفته‌اند و به فکر روش‌هایی هستند که این شرایط را برای خود تغییر دهند. 

یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌ها برای بیشتر صاحبان کسب‌وکارهای کوچک، مساله ترافیک است. بازی‌های المپیک حدود نیم میلیون توریست و طرفدار را به لندن آورده و بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کار می‌گویند بار سنگین سیستم حمل‌و‌نقل شهر، کسب‌و‌کار آنها را مختل خواهد کرد. 

آندرو استنلی، مدیر شرکتی که در کار تولید وسایل چوبی است و حدود ۳ کیلومتر با استادیوم محل برگزاری بازی‌ها فاصله دارد، می‌گوید «شش ماه تلاش کرده‌ام که اطلاعات مشخصی در این مورد به دست آورم. آندرو شرکت کوچکی دارد که ۱۰ نفر در آن کار می‌کنند اما از آنجایی در تابستان بیشتر از هر موقع دیگر سرش شلوغ است، قصد دارد برنامه کاری خود را تغییر دهد. 

برای اینکه به ترافیک نخوریم، برنامه‌ریزی کرده‌ایم که ساعت ۴ صبح از خانه بیرون بیاییم. به مشتری‌ها گفته‌ایم اگر می‌خواهید اجناس خود را
سر وقت تحویل بگیرید، ما باید در هر زمان از شبانه روز به محل مورد نظر دسترسی داشته باشیم.

الکساندرا لوزلی نیز تلاش‌های زیادی در کار بازاریابی کرده است. وی امیدوار است با آگاهی دادن در مورد مجسمه‌های شخصیت داستان‌های علمی- تخیلی بریتانیا از طریق توزیع ۵۰ هزار کاغذ آگهی کوچک، توریست‌ها را به مغازه خود بکشاند. وی پیش از این، کاری به این وسعت برای فروشگاه خود انجام نداده بود. هزینه چاپ و ارسال آگهی ها به محل استقرار توریست‌ها ۸۸۳ دلار خواهد بود. 

ماتیو دوران، مدیر مجموعه رستوران و کتابفروشی کوچک هاکنی است که با قطار حدود ۱۰ دقیقه از استادیوم فاصله دارد. دوران امیدوار است بتواند توریست های گرسنه را با آگهی کردن در نشریات رسمی یا تبلیغات آنلاین جذب رستوران خود کند. ما بروشورهای ویژه المپیک را برای تبلیغاتمان منتشر کرده ایم، اما امیدواریم بازدیدکننده‌ها آن را بخوانند و به منطقه ما سفر کنند.

وی که تنها چهار کارمند دارد، از کارمندان خود خواسته از قبل از شروع مسابقات تا مدتی پس از آن، حتی روزهای تعطیل نیز سر کار بیایند تا رستوران دایر باشد. نگرانی‌های ما زیاد است، چون ابهامات زیادی در مورد کارمان وجود دارد. اگر کمی به استادیوم نزدیک‌تر بودیم، این احتمال وجود داشت که کسب و کارمان رونق بگیرد، اما چون خارج از آن محدوده هستیم، باید منتظر بمانیم.

به هر حال، مقامات المپیک باید روی کسب و کارهای بدون مجوز که سعی دارند از لغات، تصاویر یا لوگوها برای این که خودشان را جزوی از بازی‌های المپیک جلوه دهند، نظارت سفت و سختی داشته باشند. 

این شرایط را مقامات محلی، وقتی برای بازی های ۲۰۱۲ برنامه‌ریزی می‌کردند، پیش‌بینی نکرده بودند. بیش از ۴ سال گذشته، شبکه کسب‌وکار لندن راه‌اندازی شد تا حضور کسب‌وکارهای کوچک محلی را در قراردادهای مربوط به مسابقات به حداکثر برساند. در سال ۲۰۰۸ این گروه سایت مخصوص برای ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار طراحی کرد تا پیمان‌کاران محلی مانند بخش‌های خدماتی، نجاران یا مترجمین، در امور مربوط به المپیک در آن ثبت نام کنند. 

از زمان راه‌اندازی این سایت، ۱۶۰ هزار بنگاه محلی برای انجام ۱۱ هزار پروژه یا ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار به ارزش ۵/۲ میلیارد دلار، در آن ثبت‌نام کردند. همچنین این گروه، کارگاه‌های تجاری و امکانات شبکه‌ای راه‌اندازی کرده که اطلاعات ترافیک را منتشر می‌کند و شرکت‌ها را تشویق می‌کند به دنبال فرصت‌هایی باشند که فقط به بازی‌ها منحصر نمی‌شود. 

اما تعداد بسیار کمی از کسب‌وکارهای کوچک توانسته‌اند در این فعالیت‌ها داخل شوند. به عنوان مثال، شرکت محلی بایک داک سولوشن، قراردادی به امضا رساند که طی آن متعهد شد حفاظ‌های دوچرخه و چارچوب‌هایی در سراسر لندن نصب کند تا کمی از بار ترافیک موجود در سیستم حمل و نقل کاسته شود. 

بررسی‌های جدید نشان می‌دهند کسب و کارهای کوچکی که توانسته‌اند به این گونه قراردادها دست یابند، نیمی از کل رشد اقتصادی به دست آمده از مسابقات المپیک را به خود اختصاص می‌دهند.
کد مطلب : 2366
https://aftana.ir/vdci.qarct1apqbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی