جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 10 May 2024
جالب است ۰
لپ‌تاپ‌های جدید سری XPS دل با تغییرات نسلی گسترده رونمایی شدند تا به قلمرو مک‌بوک پرو هجوم ببرند.
منبع : 9to5Google
لپ‌تاپ‌های جدید سری XPS دل با تغییرات نسلی گسترده رونمایی شدند تا به قلمرو مک‌بوک پرو هجوم ببرند.
 
به گزارش افتانا، لپ‌تاپ‌های پرچمدار ۱۳، ۱۴ و ۱۶ اینچی دل که نسخه‌های به‌روزشده نسل قبلی از سری XPS هستند، رونمایی شدند. دل می‌خواهد این محصولات را در CES 2024 به‌نمایش بگذارد.
 
لپ‌تاپ‌های ۱۵ و ۱۷ اینچی XPS 15 و XPS 17 سال ۲۰۲۲ به‌ترتیب به مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچ تبدیل شده‌اند. هر دو لپ‌تاپ از زبان طراحی XPS 13 Plus با ترک‌پد پنهان بهره‌ می‌برند. دل فعلا نمی‌خواهد مدل‌های جدید لپ‌تاپ‌های سری XPS Plus را تولید کند.
 
بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی دل، لپ‌تاپ‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی سری XPS مانند نسل قبلی خود، در برخی از کانفیگ‌ها گرافیک پرقدرت مجزا دارند و در برخی از کانفیگ‌ها به گرافیک مجتمع مجهزند.
 
لپ‌تاپ ۱۳ اینچی جدید دل، دارای نمایشگر غیر لمسی با وضوح ۱۹۲۰×۱۲۰۰ پیکسل و حداکثر شدت روشنایی ۵۰۰ نیت است، اما می‌توان گزینه‌های بعدی مانند صفحه‌نمایش لمسی ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل یا نمایشگر OLED لمسی با محافظ گوریلا گلس ویکتوس را نیز در نظر گرفت.
 
در داخل لپ‌تاپ‌های ۲۰۲۴ دل، نسل چهاردهم CPU Intel Core Ultra 5 یا Ultra 7 با ۱۲ یا ۱۶ هسته و گرافیک مجتمع Arc قرار دارند. در کانفیگ‌های پایه هشت گیگابایت و در نسخه‌ی نهایی، ۶۴ گیگابایت رم دیده می‌شود. فضای ذخیره‌سازی از ۵۱۲ گیگابایت PCIe 4 آغاز می‌شود و می‌تواند در مدل‌های دیگر به حداکثر چهار ترابایت برسد.
 
ظرفیت باتری لپ‌تاپ ۱۳ اینچ جدید، ۵۵ وات‌ساعت است و وزن کلی این لپ‌تاپ‌ها به ۱٫۱۸ کیلوگرم می‌رسد و در رنگ‌های سفید و نوک‌مدادی ارائه می‌شوند.
 
در XPS 14، اندازه‌ی صفحه‌نمایش به ۱۴٫۵ اینچ افزایش می‌یابد که به اندازه‌ای است که اسپیکرهای بالایی را در کنار صفحه‌کلید قرار دهد. فضای بیشتر در بدنه‌ی لپ‌تاپ، امکان قرار گرفتن دو پورت تاندربولت ۴ بیشتر در سمت چپ را فراهم می‌کند تا تعداد کل آن‌ها به سه عدد برسد. یک جک هدفون و یک اسلات کارت MicroSD در سمت راست XPS 14 وجود دارد.
 
کانفیگ پایه‌ی XPS 14 با تراشه‌ی Core Ultra 7 با رم ۱۶ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شود (قوی‌ترین کانفیگ چهار ترابایت فضای ذخیره‌سازی دارد). گرافیک لپ‌تاپ مذکور از گرافیک مجتمع Arc آغاز می‌شود و امکان ارتقاء به گرافیک انویدیا مدل RTX 4050 را دارد.
 
استفاده از گرافیک انویدیا RTX 4050، شارژ باتری ۷۰ وات‌ساعتی XPS 14 را خیلی سریع تخلیه خواهد کرد؛ بنابراین درصورت تهیه‌ی این کانفیگ به شارژر ۱۰۰ واتی نیاز خواهد بود. بدنه، باتری و گرافیک اضافی، وزن لپ‌تاپ را به حدود ۱٫۷ کیلوگرم افزایش می‌دهد که همچنان برای بدنه‌ی تمام آلومینیومی، خیلی سبک است.
 
XPS 16 بزرگترین مدل از خانواده‌ی لپ‌تاپ‌های ۲۰۲۴ دل است که صفحه‌نمایش غیر لمسی ۱۶٫۳ اینچی با وضوح ۱۹۲۰×۱۲۰۰ دارد و در نسخه‌ی ارتقاء یافته، به پنل OLED لمسی 4K فول‌فت مجهز است. این لپ‌تاپ مستقیما مک بوک پرو ۱۶ اینچ را هدف قرار می‌دهد.
 
درصورتی که گرافیک مجتمع پاسخگوی نیاز کاربر نباشد، می‌توان از گرافیک‌های RTX 4050 یا RTX 4060 یا RTX 3070 استفاده کرد. مقادیر رم و فضای‌ ذخیره‌سازی XPS 16 شبیه XPS 14 است و از پردازنده‌ی ۱۸ هسته‌ای Core Ultra 9 در مدل‌های بالاتر استفاده می‌کند.
 
تاریخ‌ دقیق عرضه سری جدید XPS در دسترس نیست، اما قیمت لپ تاپ دل XPS 13 از ۱,۲۹۹ دلار و قیمت لپ تاپ های XPS 14 و XPS 16 به‌ترتیب ۱٬۶۹۹ و ۱,۸۹۹ دلار خواهد بود. انتظار می‌رود که این محصولات در تابستان سال آینده در دسترس قرار بگیرند.
کد مطلب : 21804
https://aftana.ir/vdceev8w.jh8z7i9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی