شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱ تعداد قابل توجهی ویژگی جدید به سیستم‌عامل محبوب مایکروسافت اضافه می‌کند.
منبع : Microsoft
به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱ تعداد قابل توجهی ویژگی جدید به سیستم‌عامل محبوب مایکروسافت اضافه می‌کند.
 
به گزارش افتانا، مایکروسافت انتشار جدیدترین به‌روزرسانی سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ را شروع کرد. این به‌روزرسانی بهبودهای قابل توجهی در سراسر ویندوز اعمال می‌کند و قابلیت‌های جدیدی به آن می‌آورد.
 
جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ باعث پیشرفته‌ترشدن دستیار هوش مصنوعی کوپایلت می‌شود. ازطرفی، نرم‌افزار Photos قابلیت Generative Erase را دریافت کرده است و سیستم ویجت با یک‌سری تغییرات مواجه شده.
 
به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱ از همین حالا دردسترس است، اما مایکروسافت می‌گوید برخی از قابلیت‌ها به‌شکل فوری اعمال نمی‌شوند. برای نمونه، تغییرات کوپایلت قرار است از اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) اعمال شوند تا این هوش مصنوعی به مهارت‌های جدیدی مثل فعال‌سازی حالت ذخیره‌ی انرژی یا اجرای ویژگی‌هایی نظیر Narrator و Magnifier مجهز شود. نسخه‌ی جدید کوپایلت همچنین می‌تواند شبکه‌های Wi-Fi نزدیک و فضای ذخیره‌سازی سیستم را نمایش دهد و حتی سراغ تخلیه‌ی سطح زباله برود.
 
مایکروسافت در به‌روزرسانی جدید، هوش مصنوعی را به نرم‌افزار Photos اضافه کرده است. قابلیت جدید Generative Erase به شما امکان می‌دهد بخش‌هایی از عکس را به سادگی حذف کنید. Generative Erase عملکردی مشابه قابلیت پاک‌کن هوش مصنوعی در گوشی گوگل و گوشی سامسونگ دارد. مایکروسافت می‌گوید که ابزار ویرایشگر ویدیو در به‌روزرسانی جدید می‌تواند بخش‌های بی‌صدای ویدیو را حذف کند.
 
مایکروسافت افزون‌بر موارد یادشده، از بهبود بخش Widgets و چینش Snap در ویندوز ۱۱ خبر داده است. ویجت‌ها همیشه کاربردی بوده‌اند اما فید اخبار MSN آن‌ها را در حاشیه قرار می‌داد. حالا به‌لطف به‌روزرسانی جدید می‌توانید فید اخبار را در منوی استارت غیر فعال کنید.
 
قابلیت Snap در ویندوز ۱۱ که تغییر ابعاد پنجره اپلیکیشن‌ها را ساده‌تر می‌کند، در به‌روزرسانی جدید هوشمندتر شده است. ویندوز ۱۱ حالا اپلیکیشن‌هایی را که بیشتر از بقیه وارد حالت Snap می‌شوند به خاطر می‌سپارد و به‌صورت خودکار چینش مناسب برای آن‌ها پیشنهاد می‌دهد.
 
اگر تبلت ویندوزی مجهز به قلم لمسی دارید، در جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ می‌توانید متن‌های مد نظرتان را ازطریق قلم در داخل باکس‌های مختلف سیستم‌عامل بنویسید. این تغییر شامل پشتیبانی از Windows Ink در اپلیکیشن‌هایی نظیر Photos و Paint و WhatsApp می‌شود.
 
مایکروسافت همچنین ابزار داخلی ویندوز ۱۱ را که به شما برای ارسال محتوا به نمایشگرهای نزدیک کمک می‌کند، بهبود داده است. نسخه‌ی جدید این ابزار در زمان‌هایی که مشغول مولتی‌تسکینگ باشید، استفاده از Cast را توصیه می‌کند. مایکروسافت باگ‌های قابلیت Cast را نیز برطرف کرده است.
 
جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ سرعت انتقال سیستم Nearby Share را به‌ شرط استفاده از یک شبکه توسط هر دو حساب کاربری افزایش می‌دهد. همچنین می‌توانید نام نمایشی کامپیوتر را تغییر دهید تا بقیه شما را راحت‌تر پیدا کنند. سیستم Phone Link ویندوز ۱۱ حالا شامل قابلیتی برای دسترسی به عکس‌های اخیر یا استفاده از گوشی به‌عنوان وب‌کم است.
 
مایکروسافت همچنین بهبودهایی در بخش Accessibility اعمال کرده است. قابلیت جدید Voice Shortcuts به شما امکان می‌دهد دستورهای سفارشی بسازید تا برخی از کارها را در سیستم دسترسی صوتی ویندوز ۱۱ به‌حالت خودکار دربیاورید. بدین ترتیب می‌توانید صرفاً با یک دستور صوتی، یک صفحه‌ی وب به‌خصوص را باز کنید و کارهای مختلفی در آن صفحه انجام دهید.
 
مایکروسافت می‌گوید که استفاده از قابلیت دسترسی صوتی در چندین نمایشگر امکان‌پذیر می‌شود. غول ردموندی صداهای طبیعی را به ابزار Narrator ویندوز ۱۱ اضافه کرده است که باید روی سیستم دانلود شوند. این صداها تبدیل متن به صدا را به‌صورت محلی و بدون نیاز به اینترنت انجام می‌دهند.
 
مایکروسافت می‌گوید که انتشار جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ به‌صورت تدریجی انجام می‌شود، بنابراین اگر هنوز آن را دریافت نکرده‌اید نگران نباشید. اگر می‌خواهید به‌روزرسانی را فوراً دریافت کنید، باید گزینه‌ی Get the latest updates as soon as they’re available را در بخش Windows Update فعال کنید.
 
مایکروسافت می‌گوید اکثر قابلیت‌های جدید در به‌روزرسانی اختیاری و غیر امنیتی مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) به‌صورت پیش‌فرض برای نسخه‌های 23H2 و 22H2 ویندوز ۱۱ فعال خواهند شد.
 
تغییرات ویندوز به اینجا خلاصه نمی‌شود. مایکروسافت به‌خاطر قانون سخت‌گیرانه‌ی DMA اروپا باید به‌زودی حذف برخی از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض و انتخاب موتور جست‌و‌جوی سرویس Windows Search را برای مردم فراهم کند.
کد مطلب : 22036
https://aftana.ir/vdccexqi.2bqi18laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی