پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ , 28 Mar 2024
جالب است ۰
تعداد انواع بدافزارهای لینوکس نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.
اختصاصی افتانا: تعداد انواع بدافزارهای لینوکس نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش افتانا و به نقل از تک‌رادار، لینوکس ممکن است با افزایش روزافزون دستگاه‌های مجهز به این سیستم عامل از پیشرفت برخوردار باشد، اما با افزایش محبوبیت لینوکس، ناگزیر کلاهبرداران نیز سراغش می‌آیند و گزارش‌های جدید ادعا می‌کنند که تعداد بدافزارهایی که این نرم‌افزار را هدف قرار می‌دهند در سال ۲۰۲۲ به شدت افزایش یافته است.

یافته‌های اطلس وی‌پی‌ان (Atlas VPN) بر اساس داده‌های پلتفرم اطلاعاتی تهدیدهای AV-ATLAS ادعا می‌کند که در سال ۲۰۲۲، ۱.۹ میلیون تهدید بدافزار جدید لینوکس وجود داشته است که این رقم را نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش می‌دهد.

این گزارش ادعا می کند که اکثر نمونه‌های بدافزار جدید لینوکس در سه ماه اول سال کشف شدند.

در سه ماهه اول ۲۰۲۲، محققان ۸۵۴ هزار و ۶۹۰ سویه جدید کشف کردند. در سه ماهه دوم، با شناسایی ۸۳۳ هزار و ۶۵ سویه جدید، این تعداد سه درصد کاهش یافت.

توسعه دهندگان بدافزار برای لینوکس باید در سه ماهه سوم سال تعطیلی را پشت سر گذاشته باشند، زیرا تعداد شناسایی‌های جدید با کاهش ۹۱ درصدی به ۷۵ هزار و ۸۴۱ رسیده است. در سه ماهه چهارم سال، این ارقام یک بار دیگر افزایش یافت و با رشد ۱۱۷ درصدی به ۱۶۴ هزار و ۶۹۷ رسید.

محققان می گویند با وجود این یافته‌ها، لینوکس همچنان یک سیستم عامل بسیار امن است.

ماهیت منبع باز لینوکس امکان بررسی مداوم توسط جامعه فناوری را فراهم می‌کند و منجر به آسیب‌پذیری‌های امنیتی قابل سوء استفاده کمتر می‌شود. علاوه بر این، لینوکس امتیازات مدیریتی را برای کاربران محدود می‌کند و در مقایسه با سیستم عامل‌های پرکاربردتر مانند ویندوز، هنوز بدافزار کمتری دارد که آن را هدف قرار می‌دهد.

محققان به این نتیجه رسیدند که کلاهبرداران از شکار آسیب‌پذیری‌ها در پنجمین سیستم عامل محبوب جهان دست نخواهند کشید و کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان باید همیشه مراقب باشند.

لینوکس ممکن است به اندازه ویندوز یا macOS محبوب نباشد، اما یک سیستم عامل پرکاربرد است. از دستگاه‌های اندرویدی (که بر روی لینوکس ساخته شده‌اند)، تا کروم‌بوک‌ها، دوربین‌های ویدیویی، دستگاه‌های پوشیدنی، تا انواع سرورها (سرورهای وب، سرورهای پایگاه داده، سرورهای ایمیل و غیره) بیش از ۳۲ میلیون نقطه پایانی در لینوکس وجود دارد.

منبع: Techradar
کد مطلب : 20300
https://aftana.ir/vdce7x8w.jh877i9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی