جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 26 Apr 2024
جالب است ۰
مایکروسافت و آژانس‌های جاسوسی غربی می‌گویند هکرهای چینی از بدافزار برای حمله به زیرساخت‌های حیاتی پایگاه‌های نظامی آمریکا در گوآم استفاده کردند.
مایکروسافت و آژانس‌های جاسوسی غربی می‌گویند هکرهای چینی از بدافزار برای حمله به زیرساخت‌های حیاتی پایگاه‌های نظامی آمریکا در گوآم استفاده کردند.
 
به گزارش افتانا به نقل از بی‌بی‌سی، کارشناسان می گویند این حمله یکی از بزرگ‌ترین کمپین‌های جاسوسی سایبری شناخته شده علیه ایالات متحده است.
 
پایگاه‌های نظامی کلیدی ایالات متحده، بنادر و پایگاه‌های هوایی گوآم برای هرگونه پاسخ غربی به درگیری در آسیا بسیار مهم است.
 
پکن گزارش مایکروسافت را «بسیار غیرحرفه‌ای» و دارای «اطلاعات نادرست» خوانده است.
 
مایکروسافت به همراه ائتلاف Five Eyes - متشکل از سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده، استرالیا، بریتانیا، نیوزلند و کانادا - جزئیات این بدافزار را روز چهارشنبه منتشر کرد.
 
کارگروه Five Eyes به منظور اجرای یک توافق چند دهه‌ای برای اشتراک‌گذاری اطلاعات تشکیل شده است. شرکا می‌گویند که هدف آن‌ها آموزش نحوه شناسایی و حذف بدافزار به ارائه‌دهندگان زیرساخت‌های حیاتی و کاربران شرکتی است.
 
مایکروسافت که این حمله سایبری را شناسایی کرده است، می‌گوید این نرم‌افزار مخرب برای جاسوسی و مختل کردن «زیرساخت‌های ارتباطی بین ایالات متحده و آسیا در طول بحران‌های آینده» نصب شده است.
 
این بدافزار بخش‌هایی از جمله ارتباطات، تولید، ابزار و حمل و نقل را هدف قرار داد. هدف این حمله نیز حفظ دسترسی به سیستم‌های حیاتی بود.
 
این غول فناوری گفت که این حمله توسط گروه سایبری تحت حمایت دولت چین به نام «Volt Typhoon» انجام شد و به «تکنیک‌های زندگی در خارج از زمین» متکی بود.
 
این تکنیک‌ها شامل نفوذ هکرها به شبکه‌های محلی برای اصلاح ابزارها و صدور دستورات استفاده می‌شوند در حالی که تا حد زیادی ناشناخته باقی می‌مانند.
 
مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به پرسش‌ها در نشست مطبوعاتی وزارت خارجه چین، ایالات متحده را «امپراتوری هکرها» خواند و این گزارش را به‌عنوان «نداشتن شواهد کافی» رد کرد.
 
منبع: BBC
کد مطلب : 20871
https://aftana.ir/vdchz6ni.23nvqdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی