جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 10 May 2024
جالب است ۰
در دیدار وزرای ارتباطات ایران و سوریه بررسی شد

بازار سوریه درهایش را برای شرکت‌های فناوری ایران می‌گشاید

وزرای ارتباطات ایران و سوریه، زمینه همکاری‌های مشترک دو کشور و توسعه روابط در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و بازارسازی برای شرکت‌های فناور ایرانی در سوریه را بررسی کردند.
وزرای ارتباطات ایران و سوریه، زمینه همکاری‌های مشترک دو کشور و توسعه روابط در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و بازارسازی برای شرکت‌های فناور ایرانی در سوریه را بررسی کردند.
 
به گزارش افتانا، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته میزبان ایاد الخطیب، وزیر ارتباطات و فناوری کشور سوریه بود.
 

در این دیدار دو طرف ضمن بررسی توافق‌هایی در زمینه توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر اجرایی کردن یادداشت تفاهم امضا شده وزرای ارتباطات دو کشور در جریان سفر اردیبهشت‌ماه رئیس‌جمهور ایران به سوریه تأکید کردند. همچنین در این دیدار یک‌بار دیگر توافق‌های پیشین در زمینه حضور شرکت‌های خصوصی ایرانی فعال در حوزه تجهیزات و خدمات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد بررسی قرار گرفت. افزایش همکاری‌های دو کشور در زمینه پلتفرمی، دولت الکترونیکی و صنعت فضایی از دیگر موضوعاتی بود که در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 

ایاد الخطیب وزیرارتباطات و فناوری جمهوری عربی سوریه که به همراه هیئت سوری به ریاست محمد سامر خلیل وزیر اقتصاد و تجارت خارجی به ایران سفر کرده است در ادامه سفر خود با میثم عابدی، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و شرکت‌های خصوصی ایرانی رفته و ضمن آشنایی با حوزه کاری و توانمندی‌های این شرکت‌ها و زمینه ورود آن‌ها به بازار سوریه را بررسی خواهد کرد. آشنایی با توانمندی‌های صنعت فضایی جمهوری اسلامی و شرکت‌های خصوصی فعال در این حوزه که به ارائه خدمات فضایی می‌پردازند در نشستی مشترک به میزبانی حسن سالاریه، معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران از دیگر برنامه‌های سفر وزیر فناوری و تکنولوژی سوریه به ایران است.
 
کد مطلب : 21194
https://aftana.ir/vdcgtq9x.ak9qy4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی