جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 10 May 2024
جالب است ۰
تصویب «الگوی عمومی تحول نظام اداری»

هوشمندسازی چگونه نظام اداری کشور را متحول می‌کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تصویب «الگوی عمومی تحول نظام اداری» با رویکرد هوشمندسازی و برخط کردن همه خدمات در شورای عالی اداری در جلسه ۱۹۱ این شورا خبر داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تصویب «الگوی عمومی تحول نظام اداری» با رویکرد هوشمندسازی و برخط کردن همه خدمات در شورای عالی اداری در جلسه ۱۹۱ این شورا خبر داد.


به گزارش افتانا، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در صفحه ویراستی خود نوشت: بحمدلله تعامل خوب سازمان اموراستخدامی و اداری برکات زیادی مثل پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، سامانه سنجش رضایت مردم و احکام هوشمندسازی برنامه هفتم داشته است. امروز هم «الگوی عمومی تحول نظام اداری» با رویکرد هوشمندسازی و برخط کردن همه خدمات در شورای عالی اداری تصویب شد.
 
پیش از آن، علی محمدزاده، مدیرکل دفتر راهبری تحول اداری سازمان اداری و استخدامی در صفحه ویراستی خود نوشته بود که: «جلسه ۱۹۱ شورای عالی اداری شنبه ۸ مهر با حضور رئیس جمهور محترم و با ۹ دستور برگزار می‌شود. الگوی عمومی تحول نظام اداری با هدف افزایش کیفیت ارائه خدمات به مردم؛ ادغام واحدهای استانی دستگاه‌ها برای افزایش هماهنگی‌ها و کاهش هزینه‌های دولت و آیین‌نامه نظام ملی ارتقاء بهره‌وری؛ سه دستور مهم این جلسه است.»

روز 30 خرداد 1402 و در راستای تحقق تحول نظام اداری همگام با گام دوم انقلاب؛ پیش‌نویس تصویب‌نامه الگوی عمومی تحول نظام اداری برای تصویب در شورای عالی اداری آماده شد.این الگو مبتنی بر مأموریت، خدمت و فرایندها تدوین شده و بر اساس آن مأموریت‌های دستگاه‌ها، باز تعریف‎ و استانداردهای کیفیت برای آن‌ها تدوین شده بود.
 
بر اساس این الگو پس از عارضه‌یابی، باید فرایند هر کدام از خدمات اصلاح شود به‌طوری‌که زمان، هزینه و خطاهای اجرا کاهش یافته و رضایت خدمت‌گیرندگان افزایش یابد. همچنین، خدماتی که قابلیت الکترونیکی شدن دارند باید به مرور و با اولویت خدمات تعیین‌ شده در این مصوبه، الکترونیکی شده و همزمان، سامانه‌های مربوطه ارتقا یابند. پس از الکترونیکی شدن خدمات، باید ساختارهای سازمانی و مشاغل به عنوان کوچک‌ترین واحد تحلیل سازمان بازطراحی شوند. سه جهت گیری، حکمرانی داده‌مبنا، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تمرکززدایی و کاهش تصدی‌گری دولت در تعریف فرایندهای شغلی این الگو در نظر گرفته شده است.
 
کد مطلب : 21425
https://aftana.ir/vdcdko0x.yt0fx6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی